Listing 1 - 10 of 52 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit essay bespreekt de auteur waarom Europa tot in 2050-2060 een in-migratiecontinent zal zijn. Van dan af zal de werelddemografie stagneren. Bij normale groeibewegingen zal Europa binnen 40 jaar 700 miljoen inwoners tellen, onder wie ruim 8% 80-plussers, Afrika 2 miljard 800 miljoen inwoners en Azië 5 miljard 200 miljoen. In de tussenliggende decennia zullen de migraties een mengeling zijn van asiel-, globaliserings-, (laaggeschoolde) verstedelijkings- en ontwikkelingsmigraties die vooral uit Afrika en het Nabije Oosten verstandig gekanaliseerd zullen moeten worden, zodat win-winsituaties worden gerealiseerd.Voor de integratie zullen overheden moeten uitgaan van inclusie en maatwerk. Onderwijs, veiligheidsbeleid ? ook via sociale cohesie ? en promotie van ondernemerschap zullen essentieel zijn om te slagen. Het essay sluit af met concrete aanbevelingen voor toekomstig beleid.
Europa. --- Inclusie. --- Integratie. --- Migratie. --- Multiculturele samenleving. --- Migration. Refugees --- Political philosophy. Social philosophy --- demografie --- multiculturele samenleving --- 668.6 Multiculturele samenleving --- Sociaal werk --- Migratie --- Multiculturele samenleving --- #SBIB:39A6 --- migratie --- 325 --- Etniciteit / Migratiebeleid en -problemen --- PXL-Central Office 2018 --- interculturalisatie --- integratie --- maatschappelijke veranderingen --- Europa --- Integratie --- Sociale cohesie --- Inclusie --- Ondernemerschap --- Verantwoord ondernemen --- Maatwerk --- Globalisering --- Interculturaliteit --- Veiligheid --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Digitale kloof --- Crisis --- Cultuur --- Ondersteuning --- Samenleving --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Sociaalwetenschappelijk essay --- Pluraliteit
Choose an application
Misschien word jij of wordt iemand in je omgeving geconfronteerd met een tragisch verlies? Misschien heb je al heel wat verlieservaringen meegemaakt en vraag je je af of je alles wel op een goede manier hebt verwerkt? Misschien ben je op zoek naar een houvast of naar een manier om meer inzicht te krijgen in je rouwproces of in dat van je partner, een kind, een ouder, vriend, collega of cliënt? Dan is dit boek er voor jou! In onze maatschappij wordt rouw nog al te vaak gezien als een afwijking van het gewone, als een emotionele pijn waarvan je zo snel mogelijk moet herstellen. Het probleem of de symptomen moeten worden opgelost, de pijn moet worden verwerkt. Rouw mag een proces zijn, maar het moet wél een eindpunt hebben. En dat terwijl nieuw wetenschappelijk onderzoek duidelijk aantoont dat je het recht hebt om te rouwen op jouw manier; zelfs als je je pijn een leven lang meeneemt, hoeft dit geenszins in te houden dat je minder gezond en minder veerkrachtig functioneert. Aan de hand van tal van concrete verhalen en praktische tips leert dit baanbrekende boek je een antwoord te bieden op verlieservaringen en zo het ondraaglijke te dragen. Ze zeggen dat het overgaat, maar het is prettiger te weten dat het niet hoeft over te gaan. Want zoals jij uniek bent, zo is ook jouw rouwproces uniek?
Rouwproces. --- Verlies (emotie). --- Philosophical anthropology --- hechting (psychologie) --- dood --- Affective and dynamic functions --- psychologie van leven en dood --- verdriet --- rouwverwerking --- 418.7 --- rouw --- rouw (verdriet) --- Rouwproces --- Verdriet --- #GGSB: Pastoraal --- #GGSB: Pastoraal gesprek - begeleiding --- #GGSB: Dood & Levenseinde --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- (zie ook: dood) --- C5 --- hulpverlening --- rouwgebruiken --- verdriet (x) --- verliesverwerking --- 159.922 --- Rouwproces : kinderen --- Rouwverwerking --- Verwerkingsproces: rouw --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Psychologie van leven en dood --- Dood --- Rouwen --- Verliesverwerking --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Pastoraal --- Pastoraal gesprek - begeleiding --- Dood & Levenseinde
Choose an application
Choose an application
Child --- Adolescent --- Movement --- Child Development
Choose an application
1812: het leger van Napoleon marcheert Rusland binnen. Het wordt het strafste verhaal uit de moderne Europese geschiedenis, een verhaal dat twee jaar later met de ondergang van de ongenaakbaar gewaande Napoleon en van het Frankrijk van de Revolutie zijn climax bereikt. De helden van dit relaas waren ook soldaten van bij ons, uit België en Nederland. Ze beleefden een tragedie op kolossale schaal. Sommigen overleefden de vreselijke tocht door de Russische winter en schreven onthutsende memoires. Johan Op de Beeck combineerde een groot aantal van die ooggetuigenverslagen met een politieke en militaire analyse van een conflict dat de toekomst van Europa heeft veranderd. Want de gevolgen van 1812 hebben mee bepaald hoe de volgende tweehonderd jaar zijn verlopen.
History of Eastern Europe --- Napoleon I Bonaparte [Emperor of the French] --- BPB1207 --- Napoléon Bonaparte --- Histoire de l'Europe --- Guerre --- 944.7 --- Napoleon Bonaparte --- Europa --- geschiedenis --- Geschiedenis van Europa --- Oorlog --- Frankrijk --- Napoleonic Wars, 1800-1815 --- Borodino, Battle of, Borodino, Mozhaĭskiĭ raĭon, Russia, 1812. --- Campaigns --- Napoleon --- Napoleonic wars, 1800-1815 --- Russia --- Napoleon I --- Adversaries --- Military leadership --- France --- History [Military ] --- 1789-1815 --- háború --- karas --- rat --- karš --- luftë --- válka --- Krieg --- wojna --- војна --- war --- sota --- krig --- рат --- πόλεμος --- vojna --- война --- război --- guerra --- sõda --- oorlog --- gwerra --- ozbrojený konflikt --- relvastatud konflikt --- fegyveres konfliktus --- väpnad konflikt --- aseellinen selkkaus --- conflitto --- oružani sukob --- válečný konflikt --- conflitto armato --- invasione armata --- bewaffneter Konflikt --- konflikt i armatosur --- εμπόλεμη κατάσταση --- armed conflict --- conflit armé --- ginkluotas konfliktas --- σύρραξη --- apertura delle ostilità --- gewapend conflict --- væbnet konflikt --- bewaffnete Auseinandersetzung --- conflict armat --- relvakonflikt --- dichiarazione di guerra --- conflito armado --- conflicto armado --- ozbrojený útočný čin --- ένοπλη σύγκρουση --- вооружен судир --- az európai építmény története --- history of Europe --- historia Europy --- geschiedenis van Europa --- dějiny evropského integračního procesu --- storia dell'Europa --- ιστορία της Ευρώπης --- EF's historie --- историја на Европа --- storja tal-Ewropa --- dejiny Európy --- Eiropas vēsture --- Geschichte des europäischen Einigungswerks --- istoria Europei --- historia de Europa --- zgodovina Evrope --- история на европейското обединение --- EG:s historia --- povijest europskih integracija --- história da Europa --- Europos istorija --- histori e Europës --- историја Европе --- Euroopa ajalugu --- Euroopan historia --- Schuman-planen --- Eiropas Kopienu vēsture --- dejiny EU --- Schumani plaan --- plan Schuman --- histoire des CE --- Declaração Schuman --- Geschichte der EG --- history of the European Communities --- déclaration Schuman --- Schuman-erklæringen --- Declaración Schuman --- povijest EZ-a --- Šumano deklaracija --- Schumanova deklarácia --- Schumanverklaring --- geschiedenis van de EG --- Plano Schuman --- Schuman plan --- plani Shuman --- az Európai Közösségek története --- Schuman-Plan --- Schuman Declaration --- História da CE --- Schuman-terv --- Európa története --- Schuman-Erklärung --- Europos Bendrijų istorija --- Šūmaņa plāns --- povijest EU-a --- ιστορία των ΕΚ --- Σχέδιο Schuman --- piano Schuman --- историја на европските интеграции --- Schumanin suunnitelma --- Schumani deklaratsioon --- Шуманов план --- dějiny Evropských společenství --- declarația schuman --- az EK története --- Schumanplan --- historia de la CE --- storia delle Comunità europee --- istoria comunității europeene --- Schumanov plán --- historia europea --- Euroopan yhteisöjen historia --- histori e Komuniteteve Europiane --- az EU története --- dějiny Evropské unie --- Schumanov plan --- Euroopa ühenduste ajalugu --- историја на ЕУ --- planul schuman --- Šūmaņa deklarācija --- historia de la UE --- Schuman-nyilatkozat --- Schumanova deklaracija --- dichiarazione Schuman --- Schumanova deklarace --- Schumanův plán --- Deklarata e Shumanit --- Διακήρυξη Schuman --- Schumanin julistus --- Šumano planas --- cogadh --- stair na hEorpa --- 935 --- oorlogen van Napoléon --- Rusland geschiedenis --- nieuwste tijden 1789-1945 --- temps contemporains 1789-1945 --- Empire --- guerre --- histoire de l'Europe
Choose an application
Het is voor de auteur overduidelijk dat het geloof tegemoet kan komen aan de diepste zinvragen van mensen. Met dit boek reikt hij opvoeders en godsdienstpedagogen een concreet model voor het doorgeven van het geloof, waarin de kloof tussen het geloof en de hedendaagse westerse wereld wordt overbrugd. (Bron: covertekst)
Didactics of religion --- 268 --- #gsdb11 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Pedagogie --- 024930.jpg --- Godsdienst: didactiek --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Pedagogie
Choose an application
katholicisme --- rooms-katholieke kerk --- geloven --- katholieke kerk --- Christian dogmatics --- 242.1 --- Geloof --- Godsdienst --- godsdienst --- Katholicisme --- geloofsleer --- sacramenten --- Jezus --- Katholieke Kerk --- Kerkelijk jaar --- Sacramenten --- Tien geboden --- 242 --- geloof --- katholicisme (ler) --- 071895.jpg --- Geloofsleer ; Rooms-Katholieke Kerk --- Geloofsleer ; algemeen --- #GGSB: Dogmatiek --- #GGSB: Geloof --- #gsdb3 --- C1 --- decaloog (x) --- katholieke Kerk --- Kerken en religie --- Dogmatiek
Choose an application
Een intelligent essay over hoe leiderschap mogelijk kan zijn in een postmoderne cultuur die leiderschap onmogelijk lijkt te maken In theorie en beeld toont de auteur aan hoe creatief leiderschap mogelijk is vanuit een nieuw evenwicht tussen actie en contemplatie Een interreligieuze benadering: uitdagende literatuur, ook voor niet- of anders-gelovigen
Academic collection --- 174.4 --- 241.67 --- 241.67 Business ethics. Corporate ethics. Bedrijfscodes. Management en ethiek. Zakenmoraal --- Business ethics. Corporate ethics. Bedrijfscodes. Management en ethiek. Zakenmoraal --- 174.4 Bedrijfsethiek. Zakenmoraal --- Bedrijfsethiek. Zakenmoraal --- Sociale psychologie ; overige onderwerpen --- #GGSB: Geestelijke lezing (geel) --- #GGSB: Spiritualiteit --- #gsdb10 --- C3 --- kaderpersoneel --- personeelsopleiding --- spiritualiteit --- 305.9 --- Leiderschap --- Spiritualiteit --- bedrijfsethiek --- ethiek --- managementfilosofie --- moraalfilosofie --- 179 --- Management : ethiek --- leiding --- ontwikkelingspsychologie --- Kunst en cultuur --- 366.4 --- 366.41 --- Leidinggeven --- Management --- leiding geven --- management --- management en ethiek --- zingeving --- Management ; algemeen --- leidinggeven --- Christian moral theology --- General ethics --- Social psychology --- Philosophy and psychology of culture --- Christian spirituality --- christelijke ethiek --- cultuurfilosofie --- Leidinggeven. --- Geestelijke lezing (geel)
Choose an application
De apostel Thomas geloofde niet dat Jezus uit de dood was opgestaan. Hij eiste bewijzen. Christus nam het hem kwalijk: Zalig zijn zij die niet zien en toch geloven. Maar Thomas had een punt. Buitengewone beweringen vragen om buitengewone bewijzen. Niemand is immuun voor pseudowetenschap, bijgeloof en irrationeel denken. We leggen makkelijk valse verbanden, maken verkeerde statistische inschattingen, zijn kwetsbaar voor drogredenen en vertrouwen te veel op onze waarneming en ons geheugen. Ook intelligente mensen ontsnappen hier niet aan. Zij zijn bovendien meer bedreven in het verdedigen en rationaliseren van aantoonbaar foute overtuigingen.In De ongelovige Thomas heeft een punt bespreken de auteurs historische en actuele denkbeelden die hun wortels vinden in drogredenen, foutieve intuïties en cognitieve valkuilen. Naast klassieke pseudowetenschappen, zoals parapsychologie, homeopathie, creationisme en psychoanalyse, passeren andere bizarre opvattingen de revue, zoals het geloof in het monster van Loch Ness, complottheorieën, telepathie, de lijkwade van Turijn, klopgeesten en mirakels. Braeckman en Boudry verduidelijken de verschillen tussen wetenschap en pseudowetenschap, tussen kritisch en onkritisch denken, en tussen zin en onzin.Iedereen die de kwaliteit van zijn denken wil bevorderen, heeft baat bij dit boek.
Kritisch denken --- Bijgeloof. --- Decroos, Johan. --- Niet-confessionele zedenleer --- Parapsychologie. --- Pseudowetenschappen. --- Secundair onderwijs. --- 130 --- denken --- pseudowetenschappen* --- Logica en kennisleer --- 133 --- 133 Occulte wetenschappen. Geheime leer. Occultisme --- Occulte wetenschappen. Geheime leer. Occultisme --- BPB1111 --- 361.531 --- #GGSB: Filosofie --- systeemdenken --- Logic --- pseudo-wetenschappen --- kritisch denken --- argumenteren --- wetenschappelijk denken --- Philosophy of science --- Philosophy --- Critical thinking --- Thought and thinking --- PXL-Central Office 2017 --- wetenschapsfilosofie --- 133 The paranormal. The occult. Psi phenomena --- The paranormal. The occult. Psi phenomena --- Kritisches Denken. --- Logic. --- Philosophy of science. --- argumenteren. --- kritisch denken. --- pseudo-wetenschappen. --- wetenschappelijk denken. --- Filosofie --- desinformatie --- cognitieve vaardigheden --- gestão do tempo --- immaniġġjar tal-ħin --- ajaplaneerimine --- spreekvaardigheid --- slušne spretnosti --- skills development --- skaitymo įgūdžiai --- läsförmåga --- įgūdžių ugdymas --- Hören --- Zeitmanagement --- развитие на умения --- zručnosti v čítaní --- abilità di lettura --- tidshantering --- δεξιότητες ανάγνωσης --- luistervaardigheid --- ontwikkeling van vaardigheden --- capacidades de escucha --- čitanje --- gestionarea timpului --- listening skills --- puhetaito --- slušanje --- gestion du temps --- organizacija vremena --- tidsforvaltning --- sviluppo delle abilità --- ανάπτυξη δεξιοτήτων --- gestione del tempo --- bralne spretnosti --- poslechové dovednosti --- tidsstyring --- govor --- rozwój umiejętności --- Sprechen --- talförmåga --- govorne spretnosti --- умения за говорене --- time-management --- lukutaito --- gestión del tiempo --- умения за слушане --- διαχείριση χρόνου --- capacidade para ouvir --- capacité à s’exprimer --- zarządzanie czasem --- čtenářské dovednosti --- leesvaardigheid --- prasmju attīstīšana --- rozvoj dovedností --- olvasott szöveg értése --- δεξιότητες ομιλίας --- beszédkészség --- δεξιότητες ακρόασης --- készségfejlesztés --- prasme klausīties --- lasītprasme --- taitojen kehittäminen --- rozvoj zručností --- lugemisoskus --- umiejętność słuchania --- tidsplanlægning --- časový manažment --- oskuste arendamine --- capacidades de expresión oral --- dezvoltarea competențelor --- väljendusoskus --- abilități de ascultare --- competências comunicativas --- organizace času --- abilități de vorbire --- umiejętność czytania --- ħiliet tas-smigħ --- desenvolvimento de competências --- abilità di produzione orale --- språklig förmåga --- razvoj spretnosti --- desarrollo de capacidades --- læsefærdigheder --- ħiliet tat-taħdit --- kuuntelutaidot --- abilități de citire --- zručnosti v počúvaní --- Lesen --- capacité à écouter --- zručnosti v rozprávaní --- kuulamisoskused --- competências de leitura --- ħiliet tal-qari --- laika plānošana --- żvilupp tal-ħiliet --- færdighedsudvikling --- hallott szöveg értése --- ajanhallinta --- razvoj vještina --- talefærdigheder --- compétences en lecture --- reading skills --- умения за четене --- upravljanje časa --- abilità di ascolto --- klausymo įgūdžiai --- kalbėjimo įgūdžiai --- lyttefærdigheder --- développement des compétences --- speaking skills --- intellektuell förmåga --- laiko valdymas --- runātprasme --- capacidades lectoras --- időgazdálkodás --- Entwicklung von Fähigkeiten --- vyjadřovací dovednosti --- kognitiivsed oskused --- kognityviniai įgūdžiai --- compétences cognitives --- когнитивни умения --- cognitive skills --- aptitudini cognitive --- kognitīvās prasmes --- kognitivní dovednosti --- competências cognitivas --- kognitivne vještine --- abilità cognitive --- kognitívne zručnosti --- kognitive færdigheder --- kognitive Fähigkeiten --- kognitivne spretnosti --- γνωστικές δεξιότητες --- umiejętności poznawcze --- kognitiiviset taidot --- ħiliet konjittivi --- capacidades cognitivas --- kognitiva färdigheter --- kognitív készségek --- погрешна информација --- viltus ziņa --- falske nyheder --- maldināšana --- αναληθές δημοσίευμα --- bulo --- fausses informations --- lažne vijesti --- nepnieuws --- fejknyheter --- noticias falsas --- ψευδείς ειδήσεις --- fałszywa informacja --- bufala --- mal-information --- știri false --- falošné správy --- aħbarijiet foloz --- notizie false --- potegavščina --- fake news --- неточна информација --- álhír --- embuste --- qerq --- falešná informace --- nieprawdziwe informacje --- nepravdivá informace --- невярна информация --- falska nyheter --- Falschmeldung --- pettus --- gezielte Falschmeldungen --- libauudised --- fakenieuws --- melagingos naujienos --- canular --- bluff --- hamis információ --- измислица --- menzogna --- boato --- falešné zprávy --- misinformation --- лажна информација --- melagingi pranešimai --- valeuutiset --- hoax --- lažna vijest --- фалшиви новини --- Hoax --- lažne novice --- notícia falsa --- dezinformacja --- disinformaatio --- παραπληροφόρηση --- dezinformáció --- desinformação --- dezinformare --- desinformatsioon --- dezinformācija --- désinformation --- diżinformazzjoni --- дезинформација --- bréagaisnéis --- дезинформация --- keqinformim --- dezinformácia --- dezinformacija --- desinformación --- Desinformation --- disinformation --- disinformazione --- dezinformace --- desinformation --- félretájékoztatás --- škodlivá informácia --- informare rău-voitoare --- informazzjoni ħażina --- informare greșită --- irreführende Information --- misinformaatio --- väärinfo --- zlonamerne informacije --- hamis tájékoztatás --- má informação --- väärä tieto --- mífhaisnéis --- informacja szkodliwa --- neúmyselne nepravdivá informácia --- virheellinen tieto --- bevidst misinformation --- misinformatie --- pogrešna informacija --- miżinformazzjoni --- informação errada --- nepareiza informācija --- εσφαλμένη πληροφόρηση --- maldinoša informācija --- nesprávná informace --- falsk information --- klaidinga informacija --- pakenkti skirta informacija --- información falsa --- informacja wprowadzająca w błąd --- mésinformation --- drochfhaisnéis --- Fehlinformation --- zavádějící informace --- napačne informacije --- malinformazione --- lažna informacija --- Falschinformation --- κακόβουλη πληροφόρηση --- Schadinformation --- información errónea --- cattiva informazione --- #gsdbF --- geloof --- bijgeloof --- lichtgelovigheid --- het menselijk brein --- samenzweringstheorieën --- hoaxen --- cryptiden --- het geheugen --- zelfbedrog --- cognitive dissonantie --- religie --- het bovennatuurlijke --- wetenschap --- pseudowetenschap --- complotisme --- complottheorieën
Choose an application
Listing 1 - 10 of 52 | << page >> |
Sort by
|